Ogłoszenie nr 510146208-N-2019 z dnia 16-07-2019 r.
Zakład Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu: „Transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu”
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zakład Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu, Krajowy numer identyfikacyjny 12184938000000, ul. Podegrodzie 248, 33-386 Podegrodzie, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 18 448 49 54, e-mail a.polec@zgk.podegrodzie.pl, faks 18 448 49 51.
Adres strony internetowej (url): www.bip.zgk.podegrodzie.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Zamawiający udzielający zamówień sektorowych
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„Transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu”
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
ZGK-ZP.271.4.1.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest załadunek ustabilizowanego komunalnego osadu ściekowego o kodzie odpadu 19 08 05 wytworzonego na gminnej oczyszczalni ścieków w Podrzeczu i transport odpadów do miejsc przetwarzania z zachowaniem wymogów określonych przepisami:
- Ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. 2013 r. poz. 21 z późn. zm.),
- Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. 2015 r. Poz. 257),
- Ustawy Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz. U. z 2018 poz. 799, z późn. zm.).
Wykonawca zobowiązany będzie do transportu i zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych (kod odpadu 19 08 05) w ilości 800 Mg, przez co rozumie się załadunek na samochody ciężarowe, transport do miejsc przetwarzania i ich przetwarzanie z zachowaniem wymogów określonych przepisami ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2018r. poz. 992, z późn. zm.) z wyłączeniem odzysku polegającego na stosowaniu komunalnych osadów ściekowych, o których mowa art 96. ust. 1 pkt. 1-3 i pkt.5. ustawy o odpadach. Dopuszcza się odzysk polegający na stosowaniu komunalnych osadów ściekowych do rekultywacji terenów, w tym gruntów na cele rolne zgodnie z art. 96 ust.1 pkt 4 ustawy o odpadach.
Komunalne osady ściekowe po stabilizacji w komorze stabilizacji tlenowej, poddawane są procesowi odwadniania. Wytworzone osady ściekowe na oczyszczalni ścieków w Podrzeczu odwadniane są na prasie hydraulicznej o stopniu odwadniania około 18 - 20% s.m.o. i występują w postaci ziemistej. Aktualne badania ustabilizowanych osadów ściekowych stanowią załącznik do przedmiotowego pisma.
Miejsce załadunku znajduje się na placu utwardzonym z dojazdem (kostka brukowa). Ważenie osadów zapewni Zamawiający.
Wybrany Wykonawca, posiadający wymagane przepisami prawa zezwolenie na prowadzenie działalności na przetwarzanie odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z chwilą ich odbioru przejmuje odpowiedzialność za gospodarowanie odpadami zgodnie z art. 27 ust 3. ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2018r. poz. 992, z późn. zm.).
Wykonawca musi posiadać zezwolenie na przetwarzanie, w przypadku gdy zamierza prowadzić przetwarzanie we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich przetworzenia, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie, wydanym przez właściwy organ.
Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z warunkami realizacji zamówienia publicznego oraz miejscem wykonania zamówienia. Zamówienie przyjmuje do realizacji bez zastrzeżeń.
3.4. Ponadto w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszelkich prac niezbędnych przy realizacji zamówienia m. in.:
a) zachowanie czystości w miejscu wykonywania usługi,
b) zabezpieczenie prac pod względem BHP,
c) pokrycie szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia, również wobec osób trzecich,
d) oznakowanie pojazdów wykonujących usługi zgodnie z przepisami w tym zakresie.
3.5. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę:
a) co najmniej 1 pracownika - kierowcę posiadającego uprawnienia do prowadzenia pojazdu, który służyć będzie wywożeniu odpadów w ramach realizacji umowy, który będzie wykonywać czynności w zakresie realizacji zamówienia, stanowiącego przedmiot niniejszego postępowania,
(z wyłączeniem osób samodzielnie wykonujących daną czynność w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej tzw. „samozatrudnienie” lub prowadzących działalność w formie spółki cywilnej albo spółki osobowej i czynność będą wykonywały osoby będące wspólnikami tej spółki).
3.6. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.5 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu świadczenia pracy.
3.7. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.5 czynności w trakcie realizacji zamówienia:
• oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
• zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
3.8. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.5 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w umowie w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.5 czynności.
3.9. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
3.10. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień o których mowa w art. 134 ust. 6 pkt. 3 Ustawy polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia w ilości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie zostanie udzielone na warunkach tożsamych z warunkami zamówienia podstawowego (w szczególności w oparciu o ceny jednostkowe i wartości wskazane w formularzu ofertowym).
3.11. Miejsce realizacji zamówienia – Gmina Podegrodzie, miejscowości: Podrzecze, powiat nowosądecki, województwo małopolskie.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV: 90512000-9, 90513700-3
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Negocjacje bez ogłoszenia
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15/07/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 357000.00
Waluta zł
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: SUEZ MAŁOPOLSKA Sp. z o.o. z siedzibą ul. Kosiarzy 5A, 30-731 Kraków Oddział w Nowym Sączu
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Jana Pawła II 37
Kod pocztowy: 33-300
Miejscowość: Nowy Sącz
Kraj/woj.: małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 367200.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 367200.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 367200.00
Waluta: złoty
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacji bez ogłoszenia na podstawie art. 64.ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamawiający: Gmina Podegrodzie - Zakład Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu jako Zamawiający sektorowy ogłaszał czterokrotnie przetarg nieograniczony w Urzędzie Zamówień Publicznych pod nr 517622-N-2019 z dnia 2019-02-22 r., nr 522243-N-2019 z dnia 2019-03-07 r., nr 532288-N-2019 z dnia 2019-04-01 r. oraz nr 541428-N-2019 z dnia 2019-04-25 r. na odbiór i transport do miejsc przetwarzania komunalnych osadów ściekowych wytworzonych na gminnej oczyszczalni ścieków w Podrzeczu na podstawie art. 134 ust. 1 w zw. z art. 132 ust 1 pkt 4 i ust. 2 pkt 1z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. 2018 r., poz. 1986 z późn. zm.), zwana „Ustawą” lub „Ustawą PZP”, o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wszystkie postępowania zostały zakończone unieważnieniem postępowania na podstawie: art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn.) - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Z uwagi na przedłużające się procedury oraz z pojawiającymi się uciążliwościami zapachowymi ustabilizowanego komunalnego osadu ściekowego (19 08 05), kierując się przezornością Zamawiający podejmuje wszelkie możliwe środki zapobiegawcze (wywóz osadu), aby zminimalizować potencjalne negatywne oddziaływania na środowisko, które nie zostało jeszcze w pełni rozpoznane, zgodnie z zasadami postępowania, o których mowa w Ustawie Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. 2018 poz. 799 z późn. zm.),zaszła pilna potrzeba udzielenia zamówienia i Zamawiający nie ma możliwości ogłosić ponownie przetargu nieograniczonego z zachowaniem wymaganych terminów.
W zaistniałej sytuacji Zamawiający skorzystał z możliwości zastosowania art. 62 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. 2018 r., poz. 1986 z późn. zm.).
|