| 
 
 Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia: 
www.bip.zgk.podegrodzie.pl 
   
 
Podegrodzie: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z cmentarza komunalnego w Gostwicy - Gmina Podegrodzie 
Numer ogłoszenia w BZP: 335494 - 2014; data zamieszczenia w BZP: 09.10.2014 
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi 
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. 
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. 
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY 
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu , Podegrodzie 248, 33-386 Podegrodzie, woj. małopolskie, tel. 18 448 49 54, faks 18 448 49 51. 
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa. 
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z cmentarza komunalnego w Gostwicy - Gmina Podegrodzie. 
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi. 
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:  
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na:  
a) odbieraniu odpadów komunalnych z cmentarza komunalnego w Gostwicy - Gmina Podegrodzie w ilości około 5,00 Mg oraz transport odpadów do miejsc ich zagospodarowania. Wywóz dotyczy w szczególności odpadów o kodzie 20 02 03 - inne odpady nie ulegające biodegradacji oraz odpadów o kodzie 20 02 01 - odpady ulegające biodegradacji.  
Odpady należy przekazać do instalacji odzysku i unieszkodliwienia, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 oraz zgodnie z zasadą bliskości, o której mowa w art. 20 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.). Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do składowania winny być transportowane do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla sądecko - gorlickiego regionu, zgodnie z uchwałą Nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.) instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.  
b) dostarczenie jednego dodatkowego kontenera 1100 Cmentarz Komunalny w Gostwicy do 7 dni od dnia podpisania umowy na okres obowiązywania umowy.  
Usługi określone w ust. 1. pkt a) Wykonawca zobowiązany jest wykonać w terminie do 24 godzin od zgłoszenia telefonicznego.  
Odpady komunalne z cmentarza komunalnego gromadzone będą w następujący sposób:  
aa) Cmentarz Komunalny w Gostwicy - 1 kontener 1100 - będący własnością Zamawiającego oraz 1 kontener 1100 dostarczony przez Wykonawcę, w ramach niniejszej umowy na czas jej trwania.  
Wywóz odpadów z cmentarza w Gostwicy będzie obejmował odpady zgromadzone w pojemnikach o pojemności wskazanej powyżej, w miejscu dostępnym dla samochodów specjalistycznych.  
2. Ponadto w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszelkich prac niezbędnych przy realizacji zamówienia m. in.:  
a) zachowanie czystości w miejscu wykonywania usługi,  
b) zabezpieczenie prac pod względem BHP,  
c) pokrycie szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia, również wobec osób trzecich,  
d) oznakowanie pojazdów wykonujących usługi zgodnie z przepisami w tym zakresie.  
Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia:  
1) Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do instalacji do zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzaniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2010 r. Nr 249, poz. 1673).  
2) W celu rozliczania z realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania i przekazywania zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej miesięcznych sprawozdań zawierających dane o:  
a) masie odebranych w ramach realizacji umowy odpadów komunalnych oraz o sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane.  
Rozliczanie usługi będzie odbywało się w trybie miesięcznym na podstawie łącznej masy poszczególnych rodzajów odebranych i przekazach do zagospodarowania odpadów.  
3) Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych albo instalacji do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzaniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach.. 
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7, 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.13.00-5, 90.51.20.00-9, 90.51.30.00-6, 90.53.30.00-2, 90.51.40.00-3. 
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. 
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. 
  
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014. 
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM 
III.1) WADIUM 
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium 
III.2) ZALICZKI 
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 
    - III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub      czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
 
 
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 
    
        - 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub       czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w       szczególności: 
 
        - a) posiadają wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie       odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego       przez Wójta Gminy Podegrodzie, w zakresie niezbędnym do realizacji       zamówienia, 
 
        - b) posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie       transportu odpadów obejmujący Gminę Podegrodzie (zezwolenie musi       obejmować kody odpadów stanowiące przedmiot zamówienia), wydane przez       właściwego Starostę stosownie do zapisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.       o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), w zakresie niezbędnym       do realizacji zamówienia, 
 
        - c) posiadają zezwolenie na odzysk i unieszkodliwianie odpadów, o       którym mowa w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013       r., poz. 21 z późn. zm.), w przypadku gdy Wykonawca zamierza prowadzić       odzysk lub unieszkodliwianie we własnym zakresie. W przypadku gdy       Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich       odzysku lub unieszkodliwiania, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres       z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie, 
 
        - d) posiadają umowę lub umowy zawarte z podmiotem lub z podmiotami       prowadzącymi instalacje regionalne lub zastępcze przetwarzające zmieszane       odpady komunalne, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych       przeznaczonych do składowania oraz odpadów zielonych wskazanych dla       Regionu Sądecko - Gorlickiego Uchwałą Nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa       Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki       Odpadami Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. z późniejszymi       zmianami. 
 
        - Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą       spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach       załączonych do oferty.
 
     
    - III.3.2) Wiedza i doświadczenie
 
 
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 
    
        - 1) posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania       zamówienia: a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania       ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym czasie       należycie: 
 
        - aa) wykonywali usługi odbioru i zagospodarowania odpadów o łącznej       wartości nie mniejszej niż 1.000,00 zł. 
 
        - Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą       spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach       załączonych do oferty.
 
     
    - III.3.3) Potencjał techniczny
 
 
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 
    
        - 1) posiadają odpowiedni potencjał techniczny oraz dysponują osobami zdolnymi       do wykonania zamówienia, a w szczególności: 
 
        - a) dysponują pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów       komunalnych o kodzie 20 02 03 oraz odpadów ulegających biodegradacji o       kodzie 20 02 01, przy czym ich parametry techniczne, w tym tonaż muszą uwzględniać       specyfikę sieci dróg na terenie Gminy Podegrodzie (szerokość jezdni,       rodzaj nawierzchni, spadki terenu, tereny trudnodostępne, górzyste,       rodzaj zagospodarowania przy drodze). 
 
        - Pojazdy, o których mowa powyżej, muszą być trwale i czytelnie       oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i       numerami telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli       nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed       rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą       oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być       wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po       opróżnieniu pojemników. 
 
        - Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą       spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach       załączonych do oferty.
 
     
    - III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
 
 
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 
    
        - 1) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie       zamówienia: 
 
        - a) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie       prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę       minimum 1.500,00 zł. 
 
        - Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą       spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje przedstawione w dokumentach       załączonych do oferty.
 
     
 
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY 
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć: 
    - potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej      działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich      posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
 
    - wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych      również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich      trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o      dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia      działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,      przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi      zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są      wykonywane należycie;
 
    - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych      wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z      informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
 
    - opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument      potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności      cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem      zamówienia.
 
 
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: 
    - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
 
    - aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i      informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają      wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do      wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie      wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o      dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo      składania ofert;
 
    - aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego      potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub      zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub      rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania      decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed      upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w      postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 
    - aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń      Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające,      że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i      społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,      odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w      całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż      3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do      udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 
    - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym      w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy      przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w      postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 
    - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym      w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy      przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w      postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 
    - aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym      w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6      miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do      udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 
    - wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału      w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w      realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego      podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
 
 
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych 
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: 
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: 
    - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony      nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o      dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo      składania ofert;
 
    - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie      społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,      odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w      całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż      3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do      udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 
    - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie -      wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania      wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia      albo składania ofert;
 
 
III.4.3.2) 
    - zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca      zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie      określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6      miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do      udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
 
    - zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca      zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie      określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej      niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do      udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
 
 
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej 
    - lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu      ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo      informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
 
 
III.6) INNE DOKUMENTY 
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) 
a) wypełniony formularz ofertowy (Załącznik nr 1),  
b) w sytuacji wykonawców działających przez pełnomocnika - pełnomocnictwo,  
c) w sytuacji oferty złożonej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu grupy Wykonawców zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 
SEKCJA IV: PROCEDURA 
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT 
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 
IV.3) ZMIANA UMOWY 
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:  
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian 
1. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w następujących przypadkach:  
1) Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy (cena jednostkowa) określona w §9 ust. 1 może zostać zmieniona na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT lub zmiany opłaty za przyjęcie odpadów do odzysku lub unieszkodliwiania pod warunkiem, że w chwili podpisania umowy nie było wiadomo czy takie zmiany nastąpią lub jeżeli nastąpią to o jaką kwotę.  
2) W przypadku zmiany opłaty za przyjęcie odpadów do odzysku lub unieszkodliwiania cena jednostkowa może zostać zmieniona o kwotę podwyżki lub obniżki na podstawie dokumentu przedłożonego przez Wykonawcę wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 2), potwierdzającym zmianę ceny za przyjęcie odpadów. Jednocześnie zmienione zostanie wynagrodzenie szacunkowe stosownie do cen jednostkowych i szacunkowych ilości zamówienia.  
3) W przypadku zmiany przepisów powołanych w niniejszej umowie ulegną zmianie stosowne zapisy umowy odpowiednio do zmienionych przepisów.  
4) Jeżeli w realizacji umowy będą występować podwykonawcy, na zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca może w trakcie realizacji umowy zmienić takiego podwykonawcę lub zrezygnować z niego pod warunkiem wykazania - przez Wykonawcę - Zamawiającemu, iż nowy podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniana warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE 
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zgk.podegrodzie.pl 
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zakład Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu - pokój 28, 33-386 Podegrodzie 248 (w budynku Urzędu Gminy Podegrodzie).. 
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.10.2014 godzina 09:00, miejsce: Sala Obsługi Klienta w Urzędzie Gminy Podegrodzie. 
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy. 
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie 
  
  
 |