Dz.U./S S82
28/04/2015
146071-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
1/11
28/04/2015S82
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
1/11
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:146071-2015:TEXT:PL:HTML
Polska-Podegrodzie: Usługi transportu odpadów
2015/S 082-146071
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Zakład Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu248Osoba do kontaktów: Elżbieta Popardowska33-386 PodegrodziePOLSKATel.: +48 184459033E-mail: sekretariat@zgk.podegrodzie.pl, e.popardowska@podegrodzie.plFaks: +48 184484951
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.bip.zgk.podegrodzie.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego orazdynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e)punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Inna: jednostka budżetowa
I.3)
Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)
Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)
Opis
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Odbiór, sprzątanie i zagospodarowanie odpadów z przystanków i miejsc publicznych z terenu GminyPodegrodzie - II.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczeniausług
Usługi
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: GminaPodegrodzie.
Kod NUTS
Dz.U./S S82
28/04/2015
146071-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
2/11
28/04/2015S82
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
2/11
II.1.3)
Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)
Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)
Krótki opis zamówienia lub zakupu
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu każdorazowo odpadów z przystanków imiejsc publicznych (kosze uliczne usytuowane przy drogach), obejmujących łącznie 74 punkty (szacuje sięokoło 13 Mg w okresie obowiązywania umowy) oraz transport tych odpadów do miejsc zagospodarowania.Przedmiot zamówienia dotyczy odpadów o kodach 20 03 01 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalnei/lub 20 03 03 - odpady z czyszczenia ulic i placów.
Wykonawca zobowiązany jest do przekazania zmieszanych odpadów komunalnych bezpośrednio doregionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej dla Regionu Sądecko - GorlickiegoUchwałą Nr XXV/398/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie wykonania„Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012 r. z późniejszymi zmianami.
Odpady z czyszczenia ulic i placów o kodzie 20 03 03 Wykonawca zobowiązany jest do ich przekazania doinstalacji odzysku lub unieszkodliwiania z uwzględnieniem hierarchii sposobów postępowania z odpadami, októrych mowa w art. 17 i 18 oraz zgodnie z zasada bliskości, o której mowa w art. 20 ustawy z dnia 14 grudnia2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.).
W zakres zamówienia wchodzi także każdorazowo uporządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w/w 74 punktach.
Kosze w miejscach publicznych to pojemniki o pojemności 50 l (wykaz przystanków i miejsc publicznychstanowi załącznik nr 8 do specyfikacji).
Zakres odbioru odpadów z przystanków obejmuje uprzątnięcie wiaty oraz miejsca bez wiaty, chodnika na całejdługości zatoki, a w przypadku braku zatoki na długości 3 mb z każdej strony znaku informacyjnego.
Zakres odbioru odpadów z miejsc publicznych obejmuje uprzątnięcie powierzchni chodnika lub pobocza nadługości 3 mb z każdej strony kosza.
Na przystankach zlokalizowane są głównie kosze plastikowe o pojemności 50 l i pięć koszy metalowych opojemności 100 l, znajdujące się w miejscowościach: Podegrodzie (4 szt.) i Stadła (1 szt.).
Rodzaj i częstotliwość odbioru odpadów
Sprzątanie przystanków i miejsc publicznych odbywać się będzie, co najmniej dwa razy w tygodniu w okresieod początku maja do końca września i raz na tydzień w pozostałym okresie. Niezależnie od częstotliwościopróżniania koszy ulicznych określonej powyżej, Wykonawca świadczący usługę ma obowiązek nie dopuścićdo ich przepełnienia i wysypywania się odpadów na ziemię. Wykonawca ma obowiązek monitorować w tym celuilość odpadów w koszach oraz
na każde telefoniczne zgłoszenie osoby upoważnionej ze strony Zamawiającego w ciągu 24h od chwilizgłoszenia opróżnić przepełniony kosz uliczny. Wykonawca jest obowiązany przewidzieć taką sytuację i ująćdodatkowe koszty w kalkulacji wynagrodzenia przedmiotu umowy.
Pozostałe obowiązki Wykonawcy
a) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniegostanu sanitarnego, w szczególności poprzez zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników, atakże poprzez uprzątniecie i odbieranie odpadów z miejsc ich zbierania, w tym także tych, które nie zostałyzamieszczone w pojemnikach. Wykonawca jest obowiązany również do odebrania i usunięcia odpadów wprzypadku, gdy ich wysypanie nie wystąpiło w trakcie ich odbioru.
Dz.U./S S82
28/04/2015
146071-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
3/11
28/04/2015S82
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
3/11
b) Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do instalacjizagospodarowania odpadów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r.w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2014 r., poz. 1973).
c) Wykonawca w związku z realizacją przedmiotu zamówienia ponosi całkowitą odpowiedzialność zaprawidłowe gospodarowanie odpadami, stosownie od obowiązujących przepisów prawa w tym zakresie,w szczególności ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekstjednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1399, z późn.zm), jak również obowiązujących Planów Gospodarki OdpadamiWojewództwa Małopolskiego.
d) W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszelkich prac niezbędnychprzy realizacji zamówienia m. in.: zachować czystość w miejscu wykonywania usługi, zabezpieczyć prace podwzględem BHP.
e) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich wyrządzone w trakcie odbioru i transportu odpadówodpowiedzialność ponosi Wykonawca.
f) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników do zbieraniaodpadów, powstałych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia:
Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania zmieszanych odpadówkomunalnych do regionalnych lub zastępczych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych albo doinstalacji odzysku lub unieszkodliwienia odpadów zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa wrozporządzaniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów stosowanych na potrzebyewidencji odpadów.
Rozliczanie realizacji usług będących przedmiotem zamówienia.
W celu rozliczania z realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia Wykonawca zobowiązany jest dosporządzania i przekazywania zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej miesięcznych sprawozdańzawierających dane o:
a) masie odebranych w ramach realizacji umowy odpadów komunalnych oraz o sposobie ichzagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane.
Rozliczanie usługi będzie odbywało się w trybie miesięcznym na podstawie łącznej masy poszczególnychrodzajów odebranych i przekazach do utylizacji odpadów.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
90512000, 90500000, 90511000, 90511300, 90533000, 90514000, 90610000, 90611000, 90612000,90910000
II.1.7)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)
Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)
Całkowita wielkość lub zakres:
II.2.2)
Informacje o opcjach
II.2.3)
Informacje o wznowieniach
II.3)
Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Dz.U./S S82
28/04/2015
146071-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
4/11
28/04/2015S82
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
4/11
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)
Wymagane wadia i gwarancje:
1. Każdy Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 1 000 PLN, przedupływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wniesione w:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych,
c) poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawszeporęczeniem pieniężnym,
d) gwarancjach bankowych,
e) gwarancjach ubezpieczeniowych,
f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000 outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn.zm.).
3. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Podegrodziu,nr konta 82 8814 0003 2000 0000 5555 0005 z zaznaczeniem, że dotyczy przetargu „Odbiór, sprzątanie izagospodarowanie odpadów z przystanków i miejsc publicznych z terenu Gminy Podegrodzie - II”.
4. W powyższym przypadku (pkt 3 kwota wymaganego wadium musi znajdować się na koncie Zamawiającegonajpóźniej w 9.6.2015 o godz. 900.
5. W pozostałych formach wadium (pkt 2 b – f) oryginał wadium należy przesłać wraz z ofertą lub złożyć wsiedzibie Zamawiającego – w kasie Urzędu Gminy Podegrodzie (w godzinach pracy Urzędu). W razie złożeniawadium w kasie, kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy załączyć do oferty.
6. Wadium składane w formach wymienionych w pkt 2 b) – f) musi mieć datę początkową ważności równą, conajmniej dniu upływu terminu składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnimdniu związania ofertą oraz posiadać stosowne zapisy określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którymmowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o którychmowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o którejmowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgodyna poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania ofertyzłożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronieWykonawcy.
9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 1, 1a i 2 z zastrzeżeniemart. 46 ust. 4a ustawy PZP.
10. Zamawiający zastrzega, iż w przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lububezpieczeniowej muszą one mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja „na pierwszeżądanie”).
III.1.2)
Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów jeregulujących:
III.1.3)
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Dz.U./S S82
28/04/2015
146071-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
5/11
28/04/2015S82
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
5/11
III.1.4)
Inne szczególne warunki
III.2)
Warunki udziału
III.2.1)
Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lubhandlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. Warunki udziału wpostępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
1.1. O zamówienie publiczne ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1ustawy PZP tj.:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawanakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności:
a) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych odwłaścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Podegrodzie, w zakresie niezbędnym do realizacjizamówienia,
b) posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów obejmujący GminęPodegrodzie (zezwolenie musi obejmować kody odpadów stanowiące przedmiot zamówienia), wydane przezwłaściwego Starostę stosownie do zapisów ustawy z 14.12.2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn.zm.), w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia,
c) posiadają zezwolenie na odzysk i unieszkodliwianie odpadów, o którym mowa w ustawie o odpadach z14.12.2012 (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), w przypadku gdy Wykonawca zamierza prowadzić odzysklub unieszkodliwianie we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpadyinnemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres zpodmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie,
Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia w oparciu oinformacje przedstawione w dokumentach załączonych do oferty.
2) posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert – a jeżeli okres prowadzenia działalności jestkrótszy w tym czasie należycie:
aa) wykonywali usługi odbioru i zagospodarowania odpadów o łącznej wartości nie mniejszej niż 15 000 PLN.
Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia w oparciu oinformacje przedstawione w dokumentach załączonych do oferty.
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia-
a) dysponują, pojazdem przystosowanym do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, przy czym ichparametry techniczne, w tym tonaż muszą uwzględniać specyfikę sieci dróg na terenie Gminy (szerokość jezdni,rodzaj nawierzchni, spadki terenu, tereny trudnodostępne, górzyste, rodzaj zagospodarowania przy drodze),
b) pojazdy, o których mowa w lit. a powyżej, muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu,nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerami telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne. Pojazdymuszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadóworaz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone wnarzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników.
Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia w oparciu oinformacje przedstawione w dokumentach załączonych do oferty.
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
a) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej zprzedmiotem zamówienia na kwotę minimum 20 000 PLN.
Dz.U./S S82
28/04/2015
146071-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
6/11
28/04/2015S82
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
6/11
Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia w oparciu oinformacje przedstawione w dokumentach załączonych do oferty.
1.2. Oferty Wykonawców podlegających wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawieart. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, uznaje się za odrzucone.
1.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców musispełniać warunki udziału w postępowaniu, przy czym warunki dotyczące wiedzy i doświadczenia, niezbędnegopotencjału technicznego, osobowego oraz finansowego niezbędnego do realizacji przedmiotu zamówienia będąoceniane łącznie w odniesieniu do łącznego potencjału występujących wspólnie wykonawców.
1.4. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przedwszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdywykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonałzamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą dowolnych środków dowodowych. Zamawiającynie wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środkitechniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszaniu obowiązkówzawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lubzobowiązał się do ich naprawienia.
2. Informacja o dokumentach i oświadczeniach, jakie muszą dostarczyć Wykonawcy. W celu potwierdzeniaspełniania warunków udziału w postępowaniu
2.1. W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawyPrawo zamówień publicznych Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty:
1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ),
2) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych odwłaścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Podegrodzie, w zakresie niezbędnym do realizacjizamówienia.
3) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów obejmujący Gminę Podegrodzie(zezwolenia musi obejmować kody odpadów stanowiące przedmiot zamówienia), wydane przez właściwegoStarostę stosownie do zapisów ustawy z 14.12.2012 o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), wzakresie niezbędnym do realizacji zamówienia.
4) zezwolenie na odzysk i unieszkodliwianie odpadów, o którym mowa w ustawie o odpadach z 14.12.2012(Dz. U. z 2013 r., poz. 21 z późn. zm.), w przypadku gdy Wykonawca zamierza prowadzić odzysk lubunieszkodliwianie we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpadyinnemu podmiotowi w celu ich odzysku lub unieszkodliwiania, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres zpodmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie.
5) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównychusług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów,na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub sąwykonywane należycie (załącznik nr 4). Dowodami, o których mowa w ust. 6.1. pkt. 6) są:
a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłychpoświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jestw stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ppkt a).
W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowaw ust. 6.1. pkt 6), zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, októrych mowa w ppkt a) i b) powyżej.
Dz.U./S S82
28/04/2015
146071-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
7/11
28/04/2015S82
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
7/11
5) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług wraz z opisemurządzeń technicznych (załącznik nr 5),
6) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczonyod odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
2.2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych dowykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie odcharakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
2.3. Wykonawca w sytuacji określonej w punkcie 6.2 powyżej zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu,iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tymcelu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzebywykonania zamówienia (Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia przedmiotowego zobowiązania w formiekopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty).
2.4. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z pkt 2.3, odpowiada solidarnie zwykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że zanieudostępnienie zasobów nie ponosi winy
2.5. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacjifinansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który wwystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.
2.6. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega nazasobach innych podmiotów w zakresie wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych dowykonania zamówienia, zdolności finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, a podmioty te będąbrały udział w realizacji części zamówienia Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty dokumenty ioświadczenia określone w punkcie 6.7 poniżej w odniesieniu do tych podmiotów.
2.7. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówieniana podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca zobowiązany jest załączyć dooferty:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 3 do SIWZ),
2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeliodrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia woparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składaniaofert - Zamiast odpisu z KRS wykonawcy mogą samodzielnie pobierać ze stron Centralnej Informacji KRSwydruki wpisu do rejestru i przedkładać je Zamawiającemu na potwierdzenie spełnienia warunku udziałuw postępowaniu. Samodzielnie pobrane wydruki komputerowe mają moc równoważną z mocą odpisówwydawanych przez Centralną Informację KRS, pod warunkiem posiadania przez nie cech umożliwiających ichweryfikację z danymi zawartymi w KRS,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca niezalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenielub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu,wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy RolniczegoUbezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczeniazdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lubrozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu,wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
Dz.U./S S82
28/04/2015
146071-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
8/11
28/04/2015S82
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
8/11
5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4 –8 ustawy,wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy,wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy,wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.8. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:
a) informację o tym, że nie należy / należy do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 PZP,stanowiącą załącznik nr 6 do SIWZ oraz, w przypadku wskazania, iż Wykonawca należy do takiej grupy, listępodmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, stanowiącą załącznik nr 6.1 do SIWZ.
2.9. Jeżeli w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby,o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 Ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytoriumRzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organusądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób
w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 5-8, 10 i 11 Ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przedupływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia alboskładania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń– zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym,administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osóblub notariuszem.
2.10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,zamiast dokumentów:
1) o których mowa w pkt 6.7 ppkt 2-4 i 6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym masiedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniejniż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - dokumenty te powinny być wystawione niewcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo żeuzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymaniew całości wykonania decyzji właściwego organu – dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2) o którym mowa w pkt 6.7 ppkt 5 i 7 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lubadministracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresieokreślonym w art. 24 ust. 1 pkt 4—8, 10 i 11 ustawy - dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.11. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejscezamieszkania, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt 2.10, zastępuje się je dokumentemzawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lubgospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju,
w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Terminy wystawienia tychdokumentów zgodnie z pkt 2.10 powyżej.
2.12. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lubmiejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych
Dz.U./S S82
28/04/2015
146071-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
9/11
28/04/2015S82
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
9/11
organów odpowiednio do miejsca zamieszkania osoby lub kraju, którym Wykonawca ma siedzibę lub miejscezamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
2.13. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przezZamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniuoraz potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy i usługi wymagań określonych przezZamawiającego, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli ww. wymagane przez Zamawiającegooświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia wwyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo koniecznebyłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinnypotwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowanedostawy i usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął terminskładania ofert. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnieńdotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej.
2.14. Zamawiający nie ma obowiązku wzywać Wykonawców do uzupełnienia, o którym mowa powyżej wpkt 2.13, jeżeli mimo uzupełnienia tych oświadczeń lub dokumentów konieczne byłoby odrzucenie ofertyWykonawcy lub unieważnienie postępowania.
2.15. Ponadto do oferty należy dołączyć:
a) wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ),
b) w sytuacji wykonawców działających przez pełnomocnika – pełnomocnictwo,
c) w sytuacji oferty złożonej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla podmiotuuprawnionego do występowania w imieniu grupy Wykonawców zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 29stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
III.2.2)
Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wymienione w sekcji III.2.1).
III.2.3)
Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Wymienione w sekcji III.2.1).
III.2.4)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)
Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)
Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)
Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Rodzaj procedury
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)
Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)
Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)
Kryteria udzielenia zamówienia
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej
1. Cena. Waga 95
2. Termin płatności faktur. Waga 5
IV.2.2)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
Dz.U./S S82
28/04/2015
146071-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
10/11
28/04/2015S82
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
10/11
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)
Informacje administracyjne
IV.3.1)
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
ZGK-ZP.271.1.7.2015
IV.3.2)
Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
IV.3.3)
Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
IV.3.4)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
9.6.2015 - 09:00
IV.3.5)
Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)
Warunki otwarcia ofert
Data: 9.6.2015 - 9:15
Miejscowość:
Podegrodzie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: Wrzesień 2015.
VI.2)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)
Informacje dodatkowe
Wskazany w pkt III.1.1) ostateczny termin wymaganego wadium, które musi się znajdować na koncie
Zamawiającego jest terminem wskazanym przez Zamawiającego na potrzeby ogłoszenia, może ono ulec
zmianie w zależności od czasu publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Krajowej Izby Odwoławczejul. Postępu 17A02-676 WarszawaPOLSKAE-mail: uzp@uzp.gov.plTel.: +48 224587801Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587800
VI.4.2)
Składanie odwołań
VI.4.3)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Prezes Krajowej Izby Odwoławczejul. Postępu 17A02-676 Warszawa
Dz.U./S S82
28/04/2015
146071-2015-PL
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
11/11
28/04/2015S82
http://ted.europa.eu/TED
Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej
11/11
POLSKAE-mail: uzp@uzp.gov.plTel.: +48 224587801Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587800
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
23.4.2015 |